Michael Dunn, CMMS

Certified Master Marine Surveyor
SHEDIAC NB
506 532-0284

Marine surveys on the Northumberland Strait

CACMS
Expert maritime agréé
SHEDIAC N.-B.
506 532-0284

Expertise maritime sur le détroit de Northumberland

Welcome | Condition and value | Pre-Purchase |
Damage assessment
| Appraisal | survey@michaeldunn.ca

Accueil | Condition et valeur | Préachat |
Évaluation des dommages
| Évaluation | survey@michaeldunn.ca

When is a Marine Survey needed ?

There are basically four reasons for, and types of marine survey:
1. Condition and value - primarily for insurance purposes.
2. Pre-Purchase - before buying a pre-owned boat.
3. Damage assessment - to evaluate damage and estimate repairs.
4. Appraisal - for financing, estate settlements, donations or other purposes.

How do you choose a Marine Surveyor ?

In Canada and the US, independent Marine Surveyers are not regulated by government. However there are self-regulating associations that work to establish standards of qualification and survey technique. The principal national Canadian association is the Canadian Association Certified Marine Surveyors, in which I am certified as a Master Marine Surveyor.

The major factors to consider in choosing a surveyor are length of service in the industry, number of surveys performed, total absence of conflict of interest, and most important - reputation and integrity. And the surveyor's technique and report validity must be recognized by key stakeholders (insurance and financial institutions.)

How much will a survey cost ?

Some surveyors charge per foot of length overall (as stated by the manufacturer), others charge hourly fees. Fees vary for the four types of survey; the range is noted on each survey type page - follow the links below.

Other questions ?

If you have other questions, please do not hesitate to contact
me by or telephone.

IMPORTANT NOTICE:
Percussion and moisture meter tests of laminates of boats stored for the winter in non-heated locations are not reliable. Should you have a survey done under such conditions, your survey report will contain the following limiting statement:

"Cold temperatures do not permit accurate evaluation of laminates and/or cores (fibreglass etc,) therefore no evaluation of the condition of these structures (moisture intrusion, delamination, core deterioration, osmosis, etc.) has been made."










À quel moment qu'une expertise maritime est
indiquée ?


Fondamentalement il y a quatre types et raisons pour une expertise maritime :
1. Condition et valeur - surtout pour buts d'assurance.
2. Préachat - avant d'acheter un bateau d'occasion.
3. Évaluation des dommages - pour évaluer dommage et estimer réparation.
4. Évaluation - pour financement, règlement des biens, les dons ou autres fins.

Comment choisir l'inspecteur marine ?

Au Canada et aux États-Unis, les inspecteurs indépendants d'expertise maritime ne sont réglementés par aucun gouvernement. Mais il y a quelques associations autorégulatrices qui ouvrent pour établir des normes de qualification et les techniques d'inspection. La principale association nationale canadienne est le Canadian Association Certified Marine Surveyors, dans laquelle je tiens le certificat d'expert maritime agréé (« Certified Master Marine Surveyor »).

Les facteurs principaux en choisissant l'expert sont longueur de service dans l'industrie, nombre d'expertises exécutées, manque total de conflit d'intérêt, et d'une importance primordiale - la réputation et l'intégrité. En outre, le technique de l'expert et validité des rapports doit être reconnue par les intérêts principaux (assurance et institutions financières.)

L'expertise maritime coûtera combien ?

Quelques experts chargent par pied de longueur hors-tout (comme indiqué par le fabricant), d'autres chargent à l'heure. Les tarifs varient selon les quatre types d'expertise; la gamme est notée à chaque page des types d'expertise - suivez les liens ci-dessous.

D'autres questions ?

Si vous avez d'autres questions, s'il vous plaît n'hésitez pas à me contacter par ou par téléphone.

AVIS IMPORTANT :
Les tests de percussion et humidimètre des stratifiés de bateaux entreposés pour l'hiver dans des endroits non chauffés ne sont pas fiables. Si vous avez un inspection effectué dans de telles conditions, votre rapport de l'expertise contiendra l'énoncé limitatif suivant

"Les températures froides ne permettent pas une évaluation précise des stratifiés et / ou des noyaux internes (fibre de verre, etc.), de sorte qu'aucune évaluation de l'état de ces structures (intrusion d'humidité, délamination, détérioration du noyau, osmose, etc.) n'a été effectuée."

Welcome | Condition and value | Pre-Purchase |
Damage assessment
| Appraisal | survey@michaeldunn.ca

Accueil | Condition et valeur | Préachat |
Évaluation des dommages
| Évaluation | survey@michaeldunn.ca

Michael Dunn
21 - 442 Main, Shediac NB  E4P 2G7
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2015.06.05



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